SANAT & TASARIM

12 yaratıcı beyin Cannes yolcusu

Plastik kirliliği, araçta cep telefonu kullanımı, Türkiye’yi bekleyen kuraklık sorunu, mülteci trajedisi… Bu yıl Türkiye’yi Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali’nde temsil etmek isteyen genç reklamcı, pazarlamacı ve iletişimciler, bu önemli sorunlarla ilgili yaratıcı projeler geliştirdi. Kazananlar, Fransa biletini kaptı. Festivalin Türkiye temsilcisi Doğan Burda Dergi ile Reklamcılık Vakfı’nın, Akmerkez sponsorluğunda gerçekleştirdiği elemelerden 12 Genç Aslan çıktı.

İşte kazananlar (Yukarıdan aşağıya)
Furkan Şahin/Tribal Worldwide İstanbul, Mustafa Burak Yazar/ 4129Grey (Film kategorisi)
Ulaş Bozan, Çiğdem Erdem – People Communications
(Medya kategorisi)
Naz Uyulur, Eda Erman – Artı İletişim (PR kategorisi)
Burak Çapar, Anne Verdaasdonk – Vodafone (Genç Pazarlamacılar kategorisi)
Mert Koşalay, Eda Kurtoğlu - 4129Grey (Siber kategorisi)
Damlasu Yasa, Ece Özmet – Güzel Sanatlar (Basın kategorisi)

 

Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali Türkiye temsilcisi Doğan Burda Dergi ile Reklamcılık Vakfı’nın, Akmerkez sponsorluğunda ve ev sahipliğinde gerçekleştirdiği Cannes Lions Genç Aslanlar Yarışması Türkiye Elemeleri, 7-15 Nisan tarihleri arasında gerçekleşti. Reklamverenler Derneği ve Getty Images Türkiye’nin de destek verdiği, Tempo'nun basın sponsorluğunu üstlendiği yarışmanın basın, film, siber, medya, pazarlama ve bu sene ilk defa yapılan PR dallarında kategori birincisi seçilen ekipler 19-25 Haziran tarihleri arasında gerçekleştirilecek festivalde Türkiye’yi temsil edecek.
28 yaş ve altı yaratıcıların, 30 yaş ve altı pazarlamacıların katıldığı yarışmaya, sektörün önde gelen isimleriyle gerçekleşen eğitimle başlandı. Basın kategorisinde Karpat Polat, film kategorisinde İlkay Gürpınar, siber kategorisinde Alemşah Öztürk, medya kategorisinde Banun Erkıran, genç pazarlamacılar kategorisinde Tuğyan Çelik, PR kategorisinde Teoman Tuğsuz yarışma öncesinde katılımcılarla deneyimlerini paylaştı. Geçmiş festivallerin ödüllü işleri, muhtemel stratejiler ve yarışmanın kurallarının konuşulduğu eğitim programına katılımcılar büyük ilgi gösterdi.
Eğitimlerin ardından brief’ler verildi. Yarışmacılardan; pazarlama kategorisinde çevre, ekonomi ve sağlık açısından büyük tehdit yaratan plastik kirliliğine karşı farkındalık yaratacak; medya kategorisinde araç kullanıcılarını seyir halindeyken cep telefonu kullanımının tehlikelerine karşı bilinçlendirecek, alışkanlıklarını değiştirecek; siber kategorisinde mültecilere karşı zenofobi ve ırkçılık ile mücadele için 'mültecilerin sorunu bizim de sorunumuz' algısı yaratacak; basın kategorisinde 30 yaş üstü kadınları meme kanseri hakkında bilgilendirecek ve erken teşhisin önemini vurgulayacak; PR kategorisinde Türkiye’nin 20 yıl içinde su problemi ile karşılaşacağını kitleye iletecek, su tüketim alışkanlıklarını değiştirecek bir kampanya; film kategorisinde ise Suriye’deki iç savaştan kaçan mültecilerin insanlık trajedisi hakkında farkındalık yaratacak, kitlesel hareketlerde aktif rol almaya teşvik edecek 60 saniyelik film hazırlamaları istendi.
Jüri, genç pazarlamacılar kategorisinde 25, basın kategorisinde 51, film kategorisinde 30, medya kategorisinde 32, siber kategorisinde 22 ekip olmak üzere altı kategoride 172 ekip, 344 genç profesyonelin işlerini tek tek değerlendirdi. Ve Cannes’a gidip yarışacak 12 kişiyi belirledi.
İki kişiden oluşan ekiplere yarışma öncesinde Akmerkez Young Lions Zone’da jüri üyeleri ve sektörün önde gelenleri mentorluk verecek. 18-25 Haziran’da Cannes Yaratıcılık Festivali’ne katılacak ekipler, bu kez farklı ülkelerden rakipleriyle yarışacak.

 


KAZANAN İŞLER

1. Basın / Damlasu Yasa, Ece Özmet – Güzel Sanatlar
“Kazandığımızı duyduğumuz an çok heyecanlandık. Fikrimize çok güveniyorduk. Ama çok kısa süredir sektörde olduğumuz için bunun gerçekleşeceğini hayal edemiyorduk. Birkaç gün boyunca Fransa’ya gitmenin hayalini kurduk. Ajansta yerimize oturamadık. Şimdi, çok güzel bir fırsat yakaladık. Bunu en iyi şekilde değerlendireceğiz.”
2. Film / Furkan Şahin/Tribal Worldwide İstanbul, Mustafa Burak Yazar/ 4129Grey
“Fikri erken bulmak bize film için zaman kazandırdı. Balat’ta, Suriye’den gelen ve bu trajediyi bire bir yaşayan çocuklarla tanışmak, onların filme katkı vermesi etkileyici oldu. Gün bittiğinde yarışmanın da ötesinde geçirdiğimiz günden çok etkilendik. İkimiz de farklı ajanslardan olduğumuz için bizden beklenti büyük. Dereceye gelince… Burada olduysa orada niye olmasın?”
3. Genç pazarlamacılar / Burak Çapar, Anne Verdaasdonk – Vodafone
“Birincilik gerçekten sürpriz oldu. Yarışmada çok iyi fikirler vardı. Biz slaytları son anda yetiştirdik. Ama yazdığımız metin öne çıktı. Fransa’da elimizden geleni yapacağız. Şu an her zamankinden daha tutkuluyuz.”
4. Siber / Eda Kurtoğlu, Mert Koşalay – 4129Grey
“Brief’i alınca stratejik ilerledik. Fikirden çok, nasıl bir kampanya yapacağımıza odaklandık. Dereceye gireceğimizi düşünsek de birinciliğe şaşırdık. Cannes’da dereceyi zorlayabileceğimizi düşünüyoruz. Bu tarz sosyal sorumluluk işleri geldiği sürece şansımız daha yüksek.”
5.Medya / Çiğdem Erdem, Ulaş Bozan – People Communications
“Baştan itibaren iddialıydık. Sunum çok iyi geçince, ‘Dereceye gireriz’ dedik. Girdik. Cannes için de iddialıyız, iddiasız olmaz. Hangi brief gelirse gelsin yaparız!”
6. PR / Eda Erman, Naz Uyulur – Artı İletişim
“Fikri bulduk ve hemen onun üzerine yoğunlaştık. Onu interaktif hale dönüştürmek için kolları sıvadık. Fikrimize güveniyorduk, o nedenle kendimizi dereceye hazırlamıştık. Ama birincilik beklentimizin ötesindeydi, güzel oldu. Fransa için oradaki sunumdan çıkana kadar iddialı konuşmayalım.” (Gülüyorlar)