STİL

Çantada türk tasarımı

Özgün modelleri, dünya standartlarındaki kaliteleriyle Türk tasarımcıların ellerinden çıkma çantalar giderek yükseliyor. Aralarında Milano’nun dünyaca ünlü mağazası La Rinascente’nin vitrinini süsleyen de var, ABD'de keşfedilen de. Çoğu, geleneksel Türk deri işçiliğine saygı duruşu niteliğinde olan bu özel modeller, peşlerine yeni girişimleri takarak Türk çantasında ‘tasarım’ faktörünü epey üst noktalara taşıyacak gibi.

Bihter Ayyıldız

Rez fringe
Taba süetten yapılan bu çantanın ilham kaynağı 1970'ler. Bohem ve sofistike modelin kullanım alanı çok geniş.

 

MEHRY MU 
Farsça’da Güneş anlamına gelen ‘mehry’ ile mutlu kelimesinin 'mu’sundan oluşan Mehry Mu markasının kurucusu Güneş Mutlu, e-ticaret ile uğraştığı 2006 senesinde sitesinde satacağı tasarım ve kalite standartlarında çanta bulamayınca, kendi markasını yaratmış.
Çantaların en önemli özellikleri yüzde 100 Türk derisinden yapılmaları ve çok hafif olmaları. Deri, süet, kadife, ham keten ve jakar kullanılan çantaların fiyat aralıkları 290-1.150 TL.
Markanın, üzerinde ‘Fatma’nın eli’ sembolü olan ilk modeli Rez bag, geniş iç hacmi ve pratik kullanımıyla en çok satan model. Son zamanlarda çok moda olan püsküllü modellere de stok dayanmadığı bilgisi veriliyor.
 



BOULEVARD OSMAN 
Hikâye, Sedef Çalarkan’ın yıllar önce, dünyanın en önemli lüks tüketim grubu LVMH'de çanta ve aksesuar üzerine aldığı eğitim ve deneyim sonucunda çok lüks bir çanta ve aksesuar markası yaratmayı aklına koymasıyla başlıyor. İşte o kararın ortaya çıkardığı Boulevard Osman, ikinci sezon koleksiyonuyla karşımızda. Kuruluşunun sadece ikinci ayında, Türkiye’de üretilen derinin yurtdışında tanıtımı amacıyla L'Uomo Vogue dergisiyle ortak yürütülen proje kapsamında dünyanın en önemli ve en çok ziyaret edilen mağazalarından La Rinascente Milano’nun vitrininde sergilenmeyi başarıyor. Dünyada da yükselen bir moda akımı olan spor-lüks şıklık, Boulevard Osman’ın temeli. Markaya ait tasarımlar, dönemsel ve popülist olmaya değil, klasikleşmeye oynuyor. Sırt çantaları, minik bohçalar, cüzdanlar, çantalar ve aksesuara dair birçok parça Boulevard Osman koleksiyonunun ana hatlarını oluşturuyor.
Fiyatlar 175 ve bin dolar arasında değişiyor.

Saraydan çıkmış gibi
Koleksiyondaki tüm parçalar gibi bu çantanın da içi ve dışı gerçek deri. Çantanın üzerindeki ‘Kaşıkçı Elması’ formundaki aksesuar ise yarı değerli taşlardan oluşuyor. Fiyat, 600 dolar.


 

MY NAME IS O
Tekstil kökenli bir aileden gelen tasarımcı Ayşegül Kunter, markasının felsefesini sürrealist bir yaklaşımla anlatıyor: “Çantanı asla bir aksesuar olarak görme! O, kıyafetinin tamamlayıcısı değil ana unsuru ve stilini tanımlayan en önemli obje.’’ Hayatımıza ortak olan ve bizimle bütünleşen çantaları asla bir eşya gibi görmeyen tasarımcı, markasını yaratırken de bu hissi daimi kılacak modeller tasarlamayı hedeflemiş. Kalıpların dışına çıkma fikriyle tasarlanan ve yüzde 100 el işçiliği ile üretilen çantalarda egzotik deriler ve kontrast desenlerin iç içe kullanımı göze çarpıyor.
‘O’nun görsel olarak en önemli sembolü logosu. ‘O’ harfi parantez olarak tasarlanmış. Bu işaret her modelde açılıyor; çantanın adı ve öyküsü parantezin içine yerleşiyor. SOHO, EGO, GEO ya da TRIO... ‘O’ koleksiyonunda her bir çantanın bir adı var. Aynı zamanda farklı bir hikâyesi… 
Çantaların fiyatları 400 TL ile 1.800 TL arasında değişiyor.

Deri çeşitliliği
Sap ve el geçme detayları gerçek piton derisi olan bu modelin gövdesinde dana derisi üzerine piton baskı mevcut. Fiyat, 1.200 TL.



THIRD
Baskı tasarımının hayat bulduğu aksesuarlar üzerine uzmanlaşmış bir marka olan THIRD, 2013 yılında Tuğçe Özocak tarafından kuruldu. Ailenin üçüncü çocuğu olduğu için, İngilizce’de ‘üçüncü’ anlamına gelen third kelimesini markasına isim olarak veren tasarımcının çantalarına uyarladığı stil, ‘etnik ve modernin beraberliği, Doğu ile Batı’nın birleşmesi’ olarak tanımlanabilir. Third, geometrinin temel şekilleri olan üçgen, kare ve daireyi alıp, bunu desenlerle harmanlıyor. Çıkışını imza malzemesi PVC ile yapan markanın, 2016 yaz koleksiyonunda kanvas üstü yüzde 100 gerçek deri aplikeler, koton ve keten içlikli PVC’ler mevcut. Bu malzemeler, aralarına imperteks, kadife ve süet gibi farklı malzemeleri de katarak 2015 kış koleksiyonunda da karşımızdaydı. Çantaların fiyatları 190 ile 290TL arasında değişiyor.

İlham karşı yakadan
Bu çanta SS16/Kalimera koleksiyonundan. İlhamını, Sakız Adası’ndaki Pyrgi Köyü’nden alan koleksiyon, buradaki binaların dış cephelerinde bulunan geometrik sgrafitto dekorlarına bu kez çantalarda hayat veriyor.



MİSELA
2008 yılında New York’ta Serra Türker tarafından kurulan Misela markası adını üç kız kardeşin isminin birleşmesinden alıyor. (Mina, Serra, Lara) Amerikan Vogue dergisinin markayı keşfiyle, birçok Hollywood ünlüsü markanın müdavimi oluyor. Renklerin ve geometrik desenlerin yoğun olduğu tasarımlar arasında en çok tercih edilen modellerse Serra Türker’in de favorisi olan portföyler. Tasarımcı, ilhamını renklerden aldığını söylerken, her koleksiyon için otantik ve sıradışı materyaller kullanmayı tercih ediyor. Diane Kruger, Heidi Klum ve Jessica Alba gibi isimlerin tercih ettiği Travel koleksiyonundaki modellere, sipariş üzerine isminizin ve soyadınızın ilk harflerini yazdırabiliyorsunuz. Dünyadaki birçok lüks markanın yıllardır yaptığı bu uygulamayı Türkiye’ye getiren Misela, diğer Türk markalarına da örnek oldu. İstanbul Beyoğlu’ndaki butiğin ardından, son derece şık ve özgün bir de showroom açan markaya ait tasarımlar dünyanın dört bir yanında satılıyor. Daha önce de W Magazine’in ‘en iyi çantalar’ listesine giren markanın aynı zamanda yastık, mum ve aydınlatma ürünleri var.

Kişiselleştirilmiş çantalar
Misela'nın imza ürünleri arasında yer alan Marissa adlı kumaş zarf çantalar, geometrik desenleriyle farklı seçenekler sunuyor. Fiyat 300 TL.


 

NiYO
NiYO, istediği gibi bir sırt çantası bulamayan Niyazi Erdoğan ve Onur Yüksel tarafından sırt çantalarına yenilik getirmek amacıyla 2014’te İstanbul’da kurulmuş çok renkli bir marka. Hedef, sırt çantasını, okul ya da spor çantası algısından uzaklaştırmak. İstanbul sokaklarından çıkan NiYO, sırt çantalarını şehir hayatında daha sık kullanılabilen ve farklı stillerle rahatlıkla kombinlenebilen bir noktaya getirdiği için, sokak modasının önemli bir parçası haline gelmiş durumda. Fiyatlar 190 ile 485 TL arasında değişiyor. Marka, iletişimini ‘NiYO ile Keşfe Çık’ mottosu üzerine kuruyor. Şehirde yoğun tempo ile çalışanlara daha fazla ilham vermeyi hedefleyen NiYO’nun sosyal medyadaki etkisine baktığımızda, bunu başardığını söyleyebiliriz. Bugün Instagram’da #niyoilekesfecik etiketli 12 binden fazla fotoğraf mevcut.

Fotoğraf yarışması
Marka her ay, ‘NiYO ile Keşfe Çık’ başlığı altında aylık fotoğraf yarışması düzenliyor. Her ayın ilk günü instagram.com/bywonderland’de yayınlanan yarışma duyurusuna göz atıp, NiYO’nun renkli dünyasına ortak olabilirsiniz.


 

MANU
MANU Atelier, deri çanta zanaatkârı bir babanın kızları Merve ve Beste Manastır tarafından 2014 yılının şubat ayında kuruldu. Çocuklukları, deri parçalarını birleştirerek ve minyatür çantalar yaparak geçen iki kardeş, markalarının kuruluş hikâyesini şöyle anlatıyor: “11 yaşındayken, Rum ve Alman ustalardan bu zanaatı öğrenmek için atölyeye girip mesleğine âşık olmuş bir baba, küçük bir kız çocuğu iken bu babanın kendi elleriyle yapıp getirdiği minik sırt ve bel çantaları, Galatasaray Lisesi’nin karşı hanındaki en eski atölyemizin İstiklal Caddesi’ne bakan balkonu, Beyoğlu, tarihe ve zanaata olan hayranlık... Kalbimizde ve aklımızda her daim bunlar vardı. Ortaya çıkaracağımız markamız için hep hayal kurduk…’’ Bu hayallerin sonunda kurulan marka bünyesinde üretilen çantalar Latincede ‘el yapımı’ anlamına gelen Manu ismine yüzde 100 uygun. Ürünlerde sadece dana derisi ve süet kullanılıyor. Fiyat aralığı 795-1.200 TL olan çantalar arasında Pristine, Zeal ve Mini Fernweh gibi şimdiden klasikleşen modeller var.

 

Saf el değmemiş
Bir Manu klasiği olan Pristine'in küçük boyu olan Mini Pristine modelleri... Fiyat: Kahverengi 795 TL / Leopar desenli 875 TL. Mini Tote'un çıkarılabilir omuz sapı ve iki fermuarlı gözü hayatı kolaylaştırırken, güzelleştiren detaylar. Fiyat, 925 TL.

TEMPO

Diğer Yazılar

Önce Obje Vardı TEMMUZ 2016

Mehmet Gürs: “Yeme-içme politik bir mesele”

İyi haberi duymuşsunuzdur. Şef Mehmet Gürs’ün 10 yıl önce kurduğu Mikla, ‘dünyanın en iyi 100 restoranı’ listesinde geçen yıl bulunduğu 96’ncı sıradan 40 basamak birden yukarı çıkarak 56’ncı sıraya yerleşti. Gürs, Mikla’da ‘Yeni Anadolu Mutfağı’ adıyla bir devrim gerçekleştiriyor. Bir sabah kahvesinde onun mesleki ve düşünsel yolculuğunu ve yemeğin neden ‘politik’ bir konu olduğunu konuştuk.

DEVAMINI OKU
Önce Obje Vardı EYLÜL 2016

Ercan Kesal: “Sinemanın atına bindim, kırbacım edebiyat...”

Ercan Kesal hekim, aktör, yazar, senarist ve düşünür. Hem hümanist hem de politik bir damardan besleniyor. Baştan aşağı Anadolulu. Bir o kadar da evrensel. Avanos’tan Cannes’a uzanan yolculuğunda bıraktığı izleri, ilgi ve gururla takip ediyoruz. Son kitabı ‘Cin Aynası’ da bu izi sürüyor. Kitap, 45 anı-öykü-denemeden oluşuyor. Parça parça ama çok bütün. Çoktan çizilmeye başlanmış bir haritayı takip ediyoruz. Kesal’ın diğer tüm işlerine benziyor: Nadir bulunan, lezzetli ve olgun bir meyve gibi. Buyrun yeni kitaba çok da açıktan dokunmayan, ama tamamen ona dair bir söyleşi.

DEVAMINI OKU
Önce Obje Vardı TEMMUZ 2016

Hızla değişen iş dünyasına nasıl hazırlanmalı?

Başarılı bir kariyerin ilk adımı üniversitede doğru tercih yapmak. Peki ama neye göre, kime göre doğru? Sorunun yanıtı iş dünyasında saklı. Büyük şirketlerin yöneticileri Fatoş Karahasan'ın moderatörlüğünde toplandı, iş yaşamındaki gelişmeleri, kariyer trendlerini değerlendirdi. Dijital çağın hızla dönüştürdüğü dünyada, üniversitenin artık sadece bir başlangıç olduğuna dikkat çeken yöneticiler, “Üniversite ilk adımdır, eğitim ömür boyu sürer” görüşünü vurguladılar.

DEVAMINI OKU