YÜZLER

“Jodie Foster olmak istiyorum”

Julia Roberts’ın, başrolü George Clooney ile paylaştığı iddialı gerilim ‘Para Tuzağı’nda, yönetmen koltuğunda Jodie Foster oturuyor. Roberts, çekimler sırasında Foster’a hayran kaldı. Ve bunu açıkça dile getirmekten çekinmiyor.

Steven Goldman​

Hollywood'un gözdesi
49 yaşındaki Julia Roberts, 140 milyon doların üzerindeki servetiyle dünyanın en çok kazanan oyuncularından.

 

Julia Roberts, ‘Para Tuzağı’nda çapraz ateşte kalmış bir kadını canlandırıyor. Jodie Foster’ın yönettiği gerçek zamanlı, heyecanlı gerilim filmi, ilk olarak geçen ay Cannes Film Festivali’nde gösterildi, ayın sonlarında da vizyona girdi. Roberts, filmde televizyon yapımcısı Patty Fenn’i, George Clooney ise ekonomi haberleri sunucusu Lee Gates’i canlandırıyor. Filmde, borsada tüm birikimini yitiren öfkeli yatırımcı Kyle Budwell (Jack O’Connell) iki meslektaşın çalıştığı televizyon stüdyosuna el koyuyor. Ve milyonlarca kişinin izlediği gergin bir canlı yayın sırasında, zamana karşı yarışan Fenn ve Gates, Budwell’in çöküşünün ardındaki, hatta bizzat sistemin kendisindeki teknolojik komployu ortaya çıkarmaya çalışıyor.

Julia Roberts, çıkış filmi ‘Çelik Manolyalar’dan (1989) sonra sekiz kez Altın Küre’ye, dört kez de Oscar’a aday gösterildi. Bugün evinde üç adet Altın Küre ve bir tane de Oscar heykelciği duruyor. (Oscar’ı 2000 tarihli ‘Erin Brockovich’teki rolüyle almıştı.) ‘Para Tuzağı’ndaki rol arkadaşı George Clooney ile daha önce ‘Oceans’ serisi filmleri ve ‘Tehlikeli Bir Zihnin İtirafları’nda beraber çalışmıştı. Jodie Foster ve son dönemde yıldızı parlayan oyuncu Jack O’Connell ile de ilk kez çalıştı. Filmle ilgili konuşmak üzere güzel oyuncunun Los Angeles’taki evindeydik.

‘Para Tuzağı’na nasıl dahil oldunuz?
George (Clooney) beni arayıp, hikâyeyi anlattı. Konu enteresan ve ilgi çekici geldi. Tabii işin içinde Jodie Foster faktörü de vardı. George’a senaryoyu göndermesini, seve seve okuyacağımı söyledim. Bugüne kadar epey senaryo okuduğumu söyleyebilirim; ama bunu bir oturuşta bitirdim. Olağanüstüydü. Bitirdiğimde acayip enerjik hissettiğimi hatırlıyorum. George’unki harika bir roldü. “Tanrım, bu ne ilginç bir hikâye” diye düşündüm. Bayağı heyecanlanmıştım. Sadece filmin bir parçası olmak değil, hikâyenin potansiyeli ve fikri de heyecan vericiydi.

Canlandırdığınız Patty Fenn karakterinin en çok hangi yönü ilginizi çekmişti?
Karakterin öne çıkan özelliklerinden çok, pek de göze çarpmayan yönleri ilgimi çekti. Onu, New York’lu, üç nesildir televizyonda çalışan bir ailenin üyesi gibi kurguladım. Biliyorsunuz, babası ve dedesi de muhtemelen televizyoncuydu. Reji onun bütün dünyasıydı. Karakterimin, George ile ilişkisi de ilgi çekici; birbirlerinden çok farklılar ama birbirlerini bir o kadar beğeniyorlar, ki bu zaman zaman biraz yorucu olabiliyor. Tüm bunları oynamak keyifliydi.

Jodie Foster’la tanışmanız nasıldı? İkinizin daha önce birlikte çalışmamış olması şaşırtıcı.
Aslında yıllar içinde birkaç kez denk geldik. Belki de birkaç kez konuşmuşuzdur.

Yine de şu an birlikte çalışmanız çok doğal görünüyor.
‘Mystic Pizza’ (1989) için ilk kez Bağımsız Ruh Ödülleri törenine gittiğimde, onun da ‘Kısır Döngü’ filmiyle orada olduğunu hatırlıyorum. “Jodie Foster’dan sadece bir masa uzaktayım” diye düşünmüştüm.

‘Para Tuzağı’ filminin ilk toplantısında duvardaki bir sinek olsaydım, neler görecektim?
Aslında telefondaydık (gülüyor). Jodie çok komik ve eğlenceliydi. Proje için çok heyecanlıydı ve coşkusunu herkese bulaştırıyordu. Kafasındaki bütün o düşünceler ve fikirler… Müthiş. Öyle mükemmel bir oyuncu ki, yönetmenlikteki inanılmaz zekâsı oyunculuğundaki hoşlukla iç içe geçiyor. İnsan başka ne ister ki?

Filmi ortaya çıkarmak onun epey vaktini almış gibi…
Benim çok zamanımı almadı ama ekibin uzun süredir filmin üzerinde çalıştığını zannediyorum. Bizlerin bir araya gelmesi en fazla birkaç aylık bir süre…

 

Yola devam
Geçtiğimiz yıl Roberts'ın 13 yıldır evli olduğu, üç çocuğunun babası Danny Moder'dan ayrılacağı haberleri çıktı. Bugünlerde ise Amerikalı aktrisin dördüncü çocuğuna hamile olduğu konuşuluyor.

 

“NEREDEYSE CERRAHİ BİR SINAVDI”
Film, doğrudan olmasa da Wall Street’in bugün bulunduğu durumla ilgili endişelerimizi mi yansıtıyor?
Yanılmıyorsun ama hepsi bu değil. Film aslında birçok başka şeyden de söz ediyor. Kültürel, küresel ve teknik anlatım biçimleriyle bireysel korkularımızı ele alıyor. Daha önce hiç tamamı aynı mekânda geçen bir filmde oynamamıştım. Bu bir istisna. Jodie, “Bekle, daha önce bunu hiç yapmadın” havasındaydı (gülüyor). Her gün işe gidip aynı kıyafetleri giymek ve gerçek zamanlı oynamak ilginçti. Cerrahi bir sınav gibiydi.

Çekimlere başlamadan önce prova yapacak zamanınız oldu mu, yoksa balıklama atladınız mı?
Asla öyle balıklama atlamazsınız. Herkesle okuma yaptık -ki bu şahane bir şeydi- ve aynı gün bunları prova edip üzerlerinden geçtik. Jodie’nin kafasında her sahne netti. Harika bir işbirliği oldu.

Sette onunla çalışmak nasıldı?
Tamamen umut edebileceğim gibiydi, gerçekten! Ayrıca komikti. Jodie, müthiş cesaretlendirici biri. Ben neredeyse “Haydi, beni eleştir. Performansımı eleştir. Benim için düzelt. Onu Jodie-Foster’laştır” deme noktasına gelmişken, o, “Hayır, sen zaten hallettin. Doğrusunu yaptın” diyordu. “Sadece Jodie Foster olmak istiyorum” diye düşünüyordum (gülüyor).

Foster, sizin sahnelerinizin teknik açıdan filmin en zorlayıcı kısımları olduğunu söylüyor.
Gerçek bir stüdyonun rejisindeydik ve şanslıyız ki, yanımızda gerçek bir reji çalışanı vardı. Benim için bir mucizeydi bu; çünkü ne zaman yüzde 100 inandırıcı olmayan bir şey yapsam bana söylüyordu. Rejide bir sürü monitör vardı, hemen hepsi farklı bir şeyi ve farklı kamera açılarını gösteriyordu. Onlarla eşzamanlı hareket edip bazı yönlendirmeler yapmam gerekiyordu. Odamda, bilgisayarın playback’i ile pratik yapıp, yüksek sesle direktif veriyor ve George’a söyleyeceklerimi prova ediyordum. Çokça sabır gerektiren bir işti ki, Jodie’nin sabrı sonsuz.

George Clooney ile bir kez daha çalışmak nasıldı?
Böyle yetenekli arkadaşlarım olması en büyük şansım. Onunla ‘Oceans’ serisinde aktör, ‘Tehlikeli Bir Zihnin İtirafları’ filminde yönetmen, ‘Aile Sırları’ filminde yapımcı olarak çalıştım. Çalışma biçimimiz epey benziyor. İkimiz de yaptığımız işten keyif alıyoruz, büyük efor sarf ediyoruz ve işin içine eğlence de katıyoruz. Bu olağanüstü. Biriyle tekrar tekrar çalıştığınızda, her seferinde ince ayarlar yapma şansınız oluyor, ki bu da gerçek bir hediye.

 

 

Tarihe geçen kareler
'Para Tuzağı'nın yönetmeni Jodie Foster ve başrol oyuncuları Julia Roberts ile George Clooney, 69'uncu Cannes Film Festivali'nin açılışına birlikte katıldı. Geceye damga vuran ise Roberts'ın çıplak ayakları oldu.

 

Peki, Jack O’Connell ile çalışmak nasıldı?
Jack harika bir oyuncu. Bugüne kadarki performansları beni mest etti. Kendini yetiştirmiş bir aktör ve her şeyi çok ciddiye alıyor. Yaptığı iş için çok emek harcıyor, ki bu da işin meydan okuma kısmı. İşinin tam merkezinde yer alıyor. Gerçekten her şey onun etrafında dönüyor. Bu filmde önemli bir rolü var ve inanılmaz derece başarılı biçimde altından kalkıyor. Ona kuşbakışı bakıyor; bazen stüdyodayken bir köşeye oturup onu izliyorum. “Vay be, bu çocuk gerçekten çok çalışıyor” diye düşünüyorum.

Onunla konuştuğumda, annesi ve kız kardeşi İngiltere’den seti ziyarete geldiklerinde, kendilerini iyi karşılanmış hissetmeleri için zaman harcamanızı çok övdü.
Ah, çok şeker! Ailesinin gelmesi çok hoştu. O da, ailesi de çok heyecanlıydı. Ailelerimizden uzak olduğumuz zaman birbirimize bağlanıyoruz. İçimizden biri sette ailesini ağırlayacak kadar şanslıysa, böyle yaparız. Herkese yapacağım bir yardım.

Jodie Foster gibi bir yönetmenle çalışmak, sizi yönetmenlik yapmak için motive etti mi?
(Kahkahalar) Hayır! Aslında yönetmenlikten daha da uzak durmam konusunda bana ilham verdi.

Hadi ama…
Bu iş için tamamen niteliksiz olduğumu anlamama yardım etti (gülüyor).

Yakın zamanda HBO için çekilen ‘The Normal Heart’ filminde rol aldınız. Dizilerde oynama hevesiniz var mı?
Harika filmler çok az ve bunların arasında… Bilmiyorum, dizileri seviyorum ama en çok tiyatroya dönmeyi isterdim.

Böyle bir ihtimal var mı?
Çok isterdim. Masamda bekleyen işlerden utanç duymuyorum. Ama çok hoşuma giderdi.

Ne tür bir filmle karşı karşıyayız?
Bu, o harika gerilim filmlerinden biri. Komik tarafları da, endişeli tarafları da sürprizlerle dolu. İzlerken tırnaklarınızı yiyebilirsiniz. Müthiş!

 

TEMPO

Diğer Yazılar

Önce Obje Vardı HAZİRAN 2016

Ve seslendiren Ferdi Tayfur

Tarihimizde iki Ferdi Tayfur var. Biz ilk ve asıl olanı anlatacağız. Türkiye’nin ilk dublajcılarından, Lorel-Hardi seslendirmelerinin unutulmaz yaratıcısı, sinema oyuncusu, ‘one man show’un babası, yönetmen Ferdi Tayfur’u. Ne sesi, ne görüntüsü bugünlere kaldı doğru dürüst. Ama tarihin, özellikle de sinema tarihinin bir sayfasında tıpkı kız kardeşi Adalet Cimcoz gibi onun da adı olmalı, hatırlanmalı.

DEVAMINI OKU
Önce Obje Vardı NİSAN 2016

“Türkiye’den harika işler çıkıyor”

Bu övgü dolu cümle Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali’nin İnovasyon Direktörü Rob Dembitz'e ait. Nedeni de Türkiye'nin festivalin yarışma bölümünde kazandığı başarılar. Cannes Lions Genç Aslanlar Yarışması Türkiye elemeleri sponsoru Akmerkez’in ‘Young Lions Zone’unda yakaladığımız Dembitz, dünyadaki yaratıcılık merkezlerinin artık değiştiğini ve Türkiye'den Çin'e, Ekvador'a, farklı yerlerden çok daha fazla yeteneğin ortaya çıktığını düşünüyor.

DEVAMINI OKU
Önce Obje Vardı HAZİRAN 2016

“Her sabah egoyla doğuyoruz”

Söz konusu, bu yılki Afife Jale ve Sadri Alışık Ödülleri’nden ‘Kabileler’ oyunuyla ‘Yılın En Başarılı Yardımcı Kadın Oyuncusu’ seçilen Tuğçe Altuğ olunca, egodan bahsetmek de kaçınılmaz. Fakat ayakları yere sağlam basan ve ne istediğini bilen 29 yaşındaki bu genç kadın, egosunu yönetmeyi çok iyi biliyor. Onun ismini not edin; zira albenisiyle Rita Hayworth’ın Gilda karakterini anımsatan Altuğ, radara henüz yeni girdi.

DEVAMINI OKU